Vacaciones de CL en los años 60

Vacances, el temps de la llibertat

«L'espera de les vacances posa de manifest la voluntat de viure. Precisament per això, no han de ser vacances d’un mateix». En les paraules de Giussani, una ajuda per “gaudir” de les properes setmanes.

Vacances de la comunitat, en família, amb els amics. A la platja o la muntanya. No un distanciament amb un mateix, sinó una ocasió per anar encara més al fons d’allò que un viu. Perquè és aquí, en el temps lliure, on es veu què és el que de veritat hom vol. Des dels inicis del moviment, don Giussani sempre ens ha interpel·lat sobre com utilitzem les vacances. No d’una forma moralista, sinó com una modalitat per poder gaudir més de la vida. Per això, de cara a les setmanes de vacances que ens esperen, tornem a proposar alguns fragments de diversos diàlegs entre alguns joves i el fundador de CL.


Apunts d'una conversa amb don Luigi Giussani, en un aperitiu abans de les vacances (de Huellas, juiol-agost 1997)


Desde los comienzos de Gioventù Studentesca (ndt. movimiento juvenil del que nació Comunión y Liberación) hemos tenido siempre un concepto claro, muy sencillo: tiempo libre es el tiempo en el que no tenemos obligaciones, no estamos obligados a determinadas tareas: el tiempo libre es tiempo "libre". A menudo discutíamos con los padres y profesores acerca de si GS ocupaba demasiado el tiempo libre de los chavales. Ellos defendían que deberían estar estudiando o ayudando en casa; sin embargo, yo les decía: «¡Pero los chicos tienen que tener tiempo libre!». Y objetaban: «Bueno, pero a un joven o a una persona adulta, se le juzga por su trabajo, por la seriedad en su trabajo, por la tenacidad y la fidelidad al mismo». «No - respondía yo -, ¡en absoluto! A un chaval se le juzga por cómo usa su tiempo libre». Y claro, todos se escandalizaban. Sin embargo, si es tiempo libre, significa que uno es libre para hacer lo que desea. Por tanto, uno comprende lo que quiere viendo cómo utiliza su tiempo libre.


Fes clic aquí per continuar la lectura